Det är lätt att bli besviken


Som rubriken lyder är det väldigt lätt att bli besviken på sig själv är man inte uppnått ett mål, eller när man har skjutit uppnågonting som är viktigt. Igår skulle jag ha sagt att jag är så sjukt besviken på mig själv för att jag måste bada i vassen i sommar och att jag får slänga upp solstolen ute i skogen. Jag har försökt ta tag i mig själv hela det här året med har failat hela tiden, gång på gång och blivit mer och mer deprimerad över att jag inte kan göra någonting åt mitt problem. Mitt problem är alltså volangerna runt magen, mina två hakor och groparna i låren. Men vafan tänker jag idag. Huvudsaken är väl att jag gör det nu. Nu har jag viljan och orken, framförallt motivationen som jag har saknat. Jag har börjat ett nytt liv, det har jag verkligen och det här kommer hålla i sig, det har jag bestämt mig för.

Anledningen till att jag nu har funnit motivationen är nog i första hand för att jag känner att jag mår så otroligt dåligt av att gå runt och se ut såhär som jag gör nu. Jag orkar inte med mig själv och jag har märkt att jag undviker speglar. Inte nog med det så skiter jag fullständigt i hur jag ser ut för att jag har präntat in i min skalle att jag ser förjävlig ut. Vilket har resulterat i att jag har slutat sminkat mig, slutat göra ordning håret osv. Det är inte en sund livsstil och jag vet att jag inte kan fortsätta såhär. Jag har blivit en jävla sopa, ett stolpskott och en jävla tråkmåns som har dragit ner sig själv i skiten.

Idag känner jag mig verkligen som en ny människa och jag tar sakta men säkert tag i mitt liv, för jag är den enda som kan göra det. Jag har bara en chans och varför inte göra det bästa utav det livet jag lever? Jag vet att jag kan. Så till alla er som känner lika dant. Tänk inte att ni ska banta, bantar man blir det bara kortvarigt och sen går man upp i vikt igen och känner sig värdelös och så jävla ful, sämst i världen. Bestäm er istället för att starta ett nytt liv och bygg upp dig själv från grunden igen. Det är så mycket lättare då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0